Nadiah Nadhirah

Hi!

Life is not easy - 1998


Entries About


Chatting


Instagram


PMR 2013

Assalamualaikum. Memandangkan harini keputusan pt3 keluar, tetiba teringat balik masa pmr dulu. Congratulations for those yang berjaya dan kepada yang kurang berjaya its okay jalan masih jauh.

19 Dec 2013

Seperti yang diumumkan dalam berita tv3 harini akan diumumkan keputusan pmr seluruh Malaysia. And I was like hmm okay... Malam tu tidur lena siap mimpi main layang-layang (motif sangat apahal layang-layang kan) Bangun solat subuh terus mandi. Tak macam biasa bangun solat subuh terus tidur balik muahahaha. Dalam pukul 9pagi aku dah bersiap dengan baju sekolah lepastu cakap dalam hati "janji jangan nangis kalau result teruk. janji". Terus pergi sekolah dengan mak abah. Dalam kereta semua diam. Aku diam. Abah diam. Mak diam. Memasing layan perasaan mungkin. Sampai kat sekolah tengok dah ramai lagi la aku cuak beb. Aku ajak mak abah duduk dekat 'balai nilam' sebab tempat tu macam jauh sikit dari orang. Mak suruh check online sebab lagi cepat katanya. Aku menjawab dengan tenang "takpe, adik boleh sabar" ecewahh hahahaha. Nampak hilux hitam pengetua dari jauh aku dah eyy eyyyyyy.

Lepastu naik dewan. Ramainya!! Langkah kaki masuk dewan terus cakap dalam hati "aku dah usaha, aku kena redha. dewan ni saksi" Aku pilih untuk duduk dengan mak abah instead of dengan kawan kawan yang masing-masing ada group masing-masing. Normal, assabiah kelas hahahaha. Aku perati je semua dari jauh. Tiba-tiba cikgu Jasni which is cikgu kelas aku merangkap cikgu Geografi aku datang. Muka cikgu ya ampun cuak gila beb ini seriuos tak tipu. Sebab aku ni geografi memang tak boleh go. Even test geografi boleh tengok buku pun aku still dapat B apa citaaaa. Cikgu salam abah "5 orang 8A tahun ni" aku dalam hati &%$#@!* (entah beb tak boleh describe hahahaha) lepastu cikgu cakap "nadiah straight A" aku macam wehhhhhhhh betul ke? terus nangis peluk abah cium mak. Semua orang tengok aku nawwwwww whats happen semua orang macam "nadiah kenapa" alaaaaa semorang pelik apahaallll

Nak ambil result kena la berbaris. Baru nampak macam berdisiplin gitu. Aku baris depan Farid. "Weh nadiah relax ah aku dah tahu result kot" "kau berapa" "4A 4B" aku diam. dia diam. Tetiba sampai gosip "Alia dapat 7A 1B" Alia masa tu dah nangis call ayah dia. Then sampai pulak berita "Wanny dapat 8A" Wanny macam biasa takde perasaan muka dia ya rabbi.. kosong. Lepastu nampak Ain lompat atas stage pegang result sambil peluk ayah and adik dia hm 8A la tu. Sampai giliran aku cikgu bagi pen. Aku macam "nak result bukan pen". Cikgu macam faham terus cakap sign sini untuk majalah sekolah. Aku sign entah sign siapa aku main conteng je. Menggeletar. Cikgu cari nama aku kemain lama and I was like "meh saya cari sendiri meh" jeng jeng terus jumpa. aku tengok result. Speechless. Takde B. Takde C. Takde D. Takde E. Serious semua A? Ahhhhh.. Terus peluk mak abah nangis sedu-sedu. Cengeng tau. Abah mak nangis and I was like yes i did it. Alhamdulillah terima kasih Allah atas kejayaan ini atas kegembiraan ini.

Spm tahun depan. Semoga Allah sentiasa bersama aku beri aku kekuatan & kesabaran untuk terus menerus mencari ilmu. InshaAllah

Wish me luck

;Nadiah Nadhirah